#63

en regnig dag ska jag sätta mig på random buss och hoppa av där jag tycker det ser mysigt ut och sätta mig på en parkbänk, dagdrömma, skriva en dikt&titta på folk som går förbi. för har ni någon gång tänkt på att ingen är den andre lik. inget är rätt och inget är fel. eller jo, förlåt mig stryk över det. vi som lever på jorden har skapat krav, regler, mål om hur allt ska vara. och det ska följas till punkt o pricka. om man någon gång slutar följa det spåret, så ångrar man det valet från allra första början. detta beteendet är mycket ohälsosamt, det är på det sättet som stressrelaterade sjukdomar, depression, ångest skapas. det jobbiga är att det är vi med hjälp av median som skapat detta samhälle vi lever i & det blir bara värre och värre.
somewhere, somehow it went terribly wrong.

jag skulle gärna vilja ändra på detta, men går det, är det inte lite försent?
någon som sett filmen pay it forward? om inte se den.
killen i filmen är riktigt smart, han kommer på idén om att skicka vidare tre goda gärningar. och de personer som får de goda gärningarna ska i sin tur skicka vidare. därav namnet, pay it forward. någon mer än jag som ska försöka fullfölja filmens budskap?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Svarar bara här nu ;) hehe.

Jah joppas det för Madde hade ju ett förra året? Hoppas det är okej för jag tycker att det är så fint ^^

Om du vill ha så finns det hos Madelene om du inte redan visste det då ^^

2009-06-13 @ 14:52:12
URL: http://annamatildalovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0