#121 det här är S. Melinda C.

  • hej jag heter melinda & föddes för snart 16 år sedan en kall vinterdag i december. den månaden är bättre än man kan tro faktiskt. mina syskon är michaela& niclas. dem är söta och ger mig a lot of love. såklart är åldern högre än 20 där. så jag är en sladd. en mamma& en pappa har jag också såklart. deras namn är ganska fantasilösa. så vi håller tyst om det.
  • min favorit sysselsättning är konståkning och det har de vart ända sen jag kröp på mina knän. vid cirkus 2,5års ålder. jag har nu åkt i alla team inom tjörns konståkningsklubb(tkk). själv brukar jag ställa mig frågan, vem hade jag vart utan isen? antagligen ingen alls.
  • jag bor nära havet och det är grymt. om tjörn är en ö, då härstammar jag nog från en bö, vars namn är Åstol. det är väldigt fint där. jag lovar att fota någon gång. mamma&pappa växte upp där, grannar har dem vart sen pappa var 5 och mamma nyfödd. sedan åldern 10 har mamma vart kär i pappa. that's one sick love story. giftemålet ägde rum för drygt 26år sedan.
  • till hösten börjar jag gymnasiet. MoveIT heter det. man dansar mycket där så det passar mig alldeles utmärkt. visserligen ligger det i Göteborg och pendla är ju inte så kul. en lägenhet hade suttit fint just nu. men det kommer, tro mig.
  • har nyss hittat en ny förälskelse, det vill säga Twilight. men är mer kär i böckerna. äkta vara säger jag! du kan kalla mig geek i alla lägen. allvarligt talat! jag är nördig när det gäller allt. 'Rather geek then nothing'
  • som ni kanske har märkt då&då gillar jag fotografera. men mitt objektiv är numera sönder. jag var nära på att slå sönder alla väggar här hemma när jag upptäckte det. där fick ni reda på det också, mitt stubin är kort men det behöver ni inte oro er för. är nästan alltid glad på utsidan!
  • okej, något mer som är väldigt galet. det är att jag är riktigt svag för hattar. ni hörde rätt. hattar?! liksom va? killar med hattar och rutiga skjortor faller jag för direkt. men inte alltför romantiska för jag är nog väldigt dålig på att vara romantisk tillbaka. kanske man inte kan tro efter alla dikter som publiceras här.
  • vidare till något annat.... jag ogillar mina fötter, konståkningsfötter brukar jag kalla de små liven. nåt mer konståkningen har skapat är mina lår, sånna ben jag har nu var mer än jag kunde drömma om för 4år sedan. när jag väl fick de, vill jag inget annat än att dem ska försvinna. 
  • mina färger är röd,lila,grön,svart,vit,ljusblå, lite gult också, och purpur är fint, lite orange också kanske. fast nej, de först nämnda färgerna är nog bäst ändå.
  • filmer som jag gillar kan jag inte ens skriva upp på ett a4. delvis för att jag så lätt får kramp i handleden men en annan anledning är ju att jag aldrig kommer ihåg filmnamnen.
    men här kommer lite tips;
    finding neverland, moulin rouge, twilight, ladder 49, P.S i love you, forrest gump, armageddon, the good girl, the day after tomorrow, the green mile, big fish, walk the line, billy elliot, step up, nyinflyttade i beverly hills, ice age, mina jag & irene, nothing hill, lejonkungen, phantom of the opera
  • jag ogillar bantningspiller, lakrits, brända pepparkakor, "hej-kärlek-är-så-underbart-'inte-sant?'-filmer", försmå byxor, dålig reklam, insäkter, folk som inte ler
  • annat som jag gillar är, lukten på sommaren när regn möter varm asfalt, bakböcker, skogspromenader, chokladdoppade jordgubbar, andra hands affärer, hemmafester med dans, cykelturer. och mycket mycket mer!

det här var ju lite om mig.
om du vill veta annat, min favorit glassort eller vad som helst fråga bara!

Kommentarer
Postat av: maria 16 år och flyttar hemifrån

sv. ahddå helt okej :)

fast den är ganska seg, ;< haha

2009-07-26 @ 20:44:54
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sv: Tusen tack! En Canon 400D.

2009-07-26 @ 21:41:01
URL: http://oliviaway.blogg.se/
Postat av: Petter

Måste säga att din filmsmak är väldigt intressant.

Har verkligen aldrig sett någon blanda billy elliot,

finding neverland och the green mile med filmer som

armageddon och ladder 49 haha ;D



Åh ja regn mot varm asfalt är underbart! =)



Ja berätta gärna vilken din favvo glasssort är!

2009-07-29 @ 09:48:45
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0