#73 För mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig

Jag minns så väl när jag skrev denna lappen,
jag gick i sjunde klass
och var sen två år tillbaka störtkär i en pojke.
Så fort han kom i närheten blev jag knäsvag.
det var han och ingen annan
som snurrade runt i mina tankar.dag ut och dag in.
Lappen har följt med mig i mer än tre år nu.
den har hängt i 3 olika skåp,
legat gömd i min plånbok,
och under den senaste tiden har den vart fast klistrad på min vita vägg
så man har liksom inte lagt märke till den.
precis som ett kamouflage.
Jag upptäckte den häromdagen. jag drog ner den.
ville bränna upp den.
men jag vågade inte. jag klarade det inte.
du VAR liksom mitt allt. nu är du som bortblåst.
Men det är bäst så.

det var egentligen meningen att jag bara skulle skriva kanske 3 max 4 rader om denna skrynkliga, [för er] meningslösa lapp.
-men ni vet väl hurdan jag är.
drömmer mig bort så lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0